Za odgodu planiranog otvaranja ACI-jeve marine Veljko Barbieri u Slanom u petak, 1. srpnja, ACI odgovornom smatra Općinu Dubrovačko primorje, dok načelnik te općine Nikola Knežić odgovara da ACI krši dogovor o sufinanciranju pristupne ceste koja je najpotrebnija upravo marini.

ACI u srijedu u priopćenju tvrdi da je marina spremna za rad, ali je otvaranje moralo biti odgođeno zbog “ucjenjivanja od strane općine”. Pritom u ACI-ju navode da Upravni odjel za prostorno uređenje i gradnju Dubrovačko-neretvanske županije uvjetuje ACI-ju izdavanje uporabne dozvole izgradnjom priključka na postojeću prometnicu, a Općina Dubrovačko primorje ne dozvoljava radove na priključku dok se ne potpiše sporazum kojim se ACI obvezuje izgraditi novu pristupnu cestu u iznosu od 2,7 milijuna kuna.

ACI ističe da ni traženi priključak na prometnicu niti pristupna cesta nisu u obuhvatu koncesijskog područja marine te da ACI nema obvezu izgradnje pristupne ceste ni po ugovoru o koncesiji niti na temelju građevinske dozvole.

Iz ACI-ja kažu da su ucijenjeni te da su prije i tijekom izgradnje marine bili otvoreni za suradnju po pitanju pristupne ceste, ponudili i ugovorili sufinanciranje projektne dokumentacije te učinili sve što je u zakonskim okvirima vezano uz takvu infrastrukturu moguće učiniti.

Kažu i da nisu potpisali ugovor kojim bi se obvezali izgraditi cestu, te kako će postupanje Općine Dubrovačko primorje prouzročiti i ACI-ju, hrvatskom turizmu i mjestu Slano nemjerljivu štetu.

Načelnik općine Dubrovačko primorje Nikola Knežić kaže pak ACI-jevo financiranje pristupne ceste nikada nije bilo upitno, a da je problematizacija tog dijela projekta počela prije deset do 15 dana.

“Mi smo napravili sve što smo po zakonu trebali, a od njih se očekuje ispunjavanje dogovora koje smo imali, a kojima je svjedočilo najmanje 50 ljudi. Oni su deset do 15 dana prije otvaranja marine rekli da to ipak ne bi financirali. Imaju problem s uporabnom dozvolom za koji nas krive, a nemamo nikakve veze s time”, kaže Knežić.

Napominje kako se ACI u Slanome mora vezati na postojeću cestu preko općinskih čestica, a Općinsko vijeće na to nije dalo suglasnost upravo zbog ACI-jevog odbijanja sufinanciranja pristupne ceste.

“S obzirom na sve ranije dogovore, Općinsko vijeće je zauzelo stav da ACI mora, najmanje u omjeru 70:30, sufinancirati pristupnu cestu. Oni su ti koji imaju parking od stotinu mjesta, a svojim dvogodišnjim građenjem marine su postojeću cestu razlomili. Na tu cestu se žele spojiti kako bi izbjegli sve ostale obaveze”, rekao je Knežić.

Napomenuo je kako Općina ne traži da ACI napravi cestu odmah, nego da se ugovorom obveže na njezinu izgradnju po fazama, sukladno dinamici dobivanja građevinskih dozvola. Dodaje kako je ACI prihvatio takvo rješenje na sastancima s Općinom, ali da izbjegava potpisati ugovor.

“Kad dođe do pisanog formaliziranja dogovora, oni kažu da ih reketarimo. Ako to misle, neka poduzmu pravne korake. Postoji sud koji može to odrediti”, kaže Knežić te dodaje da je vrijednost ceste dva posto od ukupne investicije.

Investicija gradnje nove, 22. po redu ACI marine Veljko Barbieri u Slanom vrijedna je 60 milijuna kuna. Izgradnja je počela krajem listopada 2014. godine, a inicijalni rok za završetak bio je sezona 2015. godine. Radovi su se odužili pa je otvaranje bilo predviđeno za 1. srpnja ove godine.

Komentiraj

FOTO:Grgo Jelavic/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.