Popularni zagrebački “Cvjetni trg” – Trg Petra Preradovića bio je u petak od podneva pa do 17 sati mjesto gdje su građani mogli dobiti obilje informacija o programima cjeloživotnog učenja i obrazovanja u gradu Zagrebu koje provode 15 ustanova za obrazovanje odraslih, a predstvaljeni su na 7. sajmu cjeloživotnog učenja.

Sajam je priređen u sklopu jubilarnoga, desetog Tjedna cjeloživotnog učenja, koji je počeo 26. rujna u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) i trajat će do 2. listopada pod sloganom “Provježbaj mozak!”. Ta nacionalna kampanja održava se pod pokroviteljstvom predsjednice Republike Kolinde Grabar-Kitarović i uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS).

Treću godinu zaredom sajam je priređen na na Cvjetnome trgu, a prije toga se održavao i na Trgu kralja Tomislava i Trgu bana Josipa Jelačića, rekao je pomoćnik ravnatelja ASOO-a za razvoj obrazovanja odraslih Mario Vučić.

 Vučić: Sajam je jedna od najvažnijih aktivnosti u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja

Sajam je jedna od posebnih aktivnosti u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja, ali i jedna od najvažnijih jer se na njemu predstavljaju ASOO i 15 ustanova za obrazovanje odraslih. Svaka od ustanova dat će jedan besplatan program onima koji će ispuniti motivacijsko pismo, a ukupna vrijednost dodijeljenih besplatnih programa je 120.000 kuna, istaknuo je Vučić. To je, smatra, stvarno krasna poruka organizatora i provoditelja, odnosno riječ je o dobroj sinergija sustava.

Vučić je zadovoljan jer je ove godine više zainteresiranih građana nego na prethodnim sajmovima ali, dodao je, još se može steći dojam kao da se građani ‘boje’ obrazovanja o kojemu bi mnogli dobiti puno korisnih informacija od organizatora i ustanova.

Podsjetio je kako je u pripremi kampanje jedan od glavnih ciljeva bio usredotočenost na uzrok tako maloga sudjelovanja odraslih ljudi u Hrvatskoj u cjeloživotnom obrazovanju, a ne posljedice toga. Jer, objasnio je, posljedice su da se ljudi na neki način ustručavaju, da nemaju vremena ili im je neugodno ponovno ‘sjesti u đačke klupe’.  Kroz kampanju pak pokušavamo osvijestiti da su učenje i obrazovanje prave vrijednosti, bez obzira obrazuju li se za tržište rada ili za svoj osobni razvoj.

Vučić je dodao kako se ipak imamo čime i pohvaliti jer Hrvatska pomalo napreduje pa tako prema Eurostatu (Statistički ured europskih zajednica) 3,1 posto hrvatskih građana sudjeluje u programima cjeloživotnog učenja, a 2007. i 2008. sudjelovalo ih je 1,8 posto. To je još daleko od europskoga prosjeka koji je oko devet posto, ali Vučić vjeruje da će se, posredstvom kampanja i financiranja iz Europskoga socijalnog fonda (ESF), u Hrvatskoj u iduće dvije do tri godine doseći pet do šest posto sudjelovanja građana jer će se, istaknuo je, otvoriti niz besplatnih programa za građane.

Izvijestio je kako je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS) najavilo projekt vrijedan 30 milijuna kuna koji će provoditi ustanove, a građani će moći besplatno u njima sudjelovati.  Istaknuo je kako je njihovu kampanju cjeloživotnog učenja prepoznala i Europska komisija (EK) i od ove godine se provodi kroz trogodišnji projekt promidžbe cjeloživotnog učenja koji ESF financira s 11,5 milijuna kuna.

Spomenuo je i projekt “Jačanje kapaciteta ustanova za obrazovanje odraslih”, vrijedan više od 20 milijuna kuna, koji je u završnoj fazi, a svaka ustanova koja je dobila novac, objasnio je Vučić, imala je obvezu besplatno obrazovati određeni broj polaznika.

Tijekom jublarnoga Tjedna u Hrvatskoj će biti više od 600 različitih događanja, a njihov osnovni cilj jest dati informaciju i ojačati komunkaciju između onih koji provode programe i korisnika tih programa, zaključio je Vučić.

U provedbi Tjedna cjeloživotnog učenja ASOO surađuje s nizom institucija i organizacija, a u suradnji posebice se ističu regionalni koordinatori – ustanove za obrazovanje odraslih, koje s Agencijom surađuju na osmišljavanju i provedbi aktivnosti u sklopu tjedna, animiranju i motiviranju institucija na lokalnoj i regionalnoj razini te informiranju građana o mogućnostima učenja u njihovim sredinama. Jedan od najvažnijih partnera je, već tradicionalno, Hrvatski zavod za zapošljavanje, koji se sa svojim ispostavama diljem Hrvatske uključuje u kampanju organizacijom niza aktivnosti usmjerenih na promociju učenja i obrazovanja, posebice u svrhu povećanja zapošljivosti.

Komentiraj

FOTO:Sanjin Strukic/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.