Četrnaesti Festival svjetskog kazališta ugostit će od 9. do 24. rujna u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu tri projekta europskih i svjetskih redatelja s vodećih međunarodnih kazališnih scena, a otvorit će ga u petak 9. rujna predstava “Brak Marije Braun” istaknutog njemačkog kazališnog autora Thomasa Ostermeiera.

Kako se ističe u najavi, predstava je nastala prema scenariju kultnoga njemačkog redatelja Rainera Wernera Fassbindera za prvi dio filmske trilogije koju još čine fimovi “Lola” i “Čežnja Veronike Voss” o poratnoj SR Njemačkoj, metaforički utjelovljenoj u ženskim protagonistima.

Hrvatska će ju publika imati prilike pogledati u produkciji berlinskoga kazališta Schaubühne am Lehniner Platz, kojega je Ostermeier od 1999. umjetnički ravnatelj.

Ostermeier nije nepoznat domaćoj publici, koja je dosad na Festivalu svjetskog kazališta imala prigodu vidjeti njegova suvremena scenska čitanja nekoliko dramskih klasika: Ibsenovu “Noru” (2003.), Shakespearove “Hamleta” (2008.) i “Othella” (2011.), te “Smrt u Veneciji” Thomasa Manna (2013.).

Festivalski program nastavlja u utorak 20. rujna autorski projekt Toshikija Okade “Vremensko putovanje kroz sobu” (Time’s Journey Through a Room) u izvedbi kazališne grupe chelfitsch. Jedan od ključnih kazališnih autora suvremenoga japanskog teatra u svojem najnovijem projektu kreira kozmos u kojemu se sukobljava svijet živih i mrtvih, prikazujući “zavist živih prema onima umrlim u nadi”.

“Na tragu svojih ranijih istraživanja glazbenih formi u kojima se autorska glazba preklapa s glumačkim glasovima, Okada surađuje s vizualnim umjetnikom Tsuyoshiom Hisakadom kako bi stvorio tonsku kutiju na sceni temeljenu na snimljenom zvuku živoga prostora, pružajući gledatlejima prigodu da dožive odnose između nevidljiva zvuka, tijela, jezika i prostora”, stoji u najavi.

Program zaključuju, u petak i subotu 23. i 24. rujna, dvije izvedbe predstave “Tuge” (Tristesses), glazbeno-kazališnoga projekta u produkciji belgijske kompanije Das Fräulein (Kompanie), koji u fokus stavlja odnos između moći i tuge. Zajedno s video instalacijom “Još pretužna da bih ti rekla” (Still too sad to tell you), “Tuge” čini diptih na temu tuge koji je kreirala belgijska umjetnica Anne-Cécile Vandalem.

“Služeći se metodama detektivske priče i političke komedije, autorica s humorom istražuje jedno od najstrašnijih političkih oružja današnjice: manipulaciju mase tugom. Preko filmski dizajnirane scene, ona svjetlo reflektora baca na moć medija i način na koji funkcionira propaganda, otvoreno ili u sjeni, pritajeno”, ističe se u najavi.

Komentiraj

FOTO:Davor Puklavec/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.